Succesvol nieuwe medewerkers binnenhalen kan een hele klus zijn. Je moet alles uit de kast halen om op te vallen en voldoende informatie te geven. De meeste bedrijven maken dan snel een aparte pagina aan op hun website met een aantal vacatures. Maar het kan beter. Zorg voor een hele aparte website, genaamd de werken-bij website. Daarmee scoor je pas echt!

Website

Zoals we al hebben uitgelegd op onze website is een werken-bij website erg belangrijk als je nieuwe medewerkers wil werven. Als je eenmaal zo’n website hebt ben je er nog niet. Je moet medewerkers wel triggeren om op jouw website te blijven zodat ze meer informatie te lezen.

Wij geven je wat tips voor een succesvolle werken-bij website:

  • Zorg er voor dat jouw werken-bij website zichtbaar is. Plaats een knop op de homepagina om makkelijk naar de werken-bij website te gaan. Plaats daarnaast links naar de vacature of wek interesse met een wervende tekst. Dit zorgt ook gelijk voor de vindbaarheid.
  • Creëer beleving. Denk goed na over de uitstraling en het gevoel dat je wil overbrengen naar de doelgroep. Zorg er voor dat jouw missie, visie en waarden eruit springen. Zo krijgen potentiele medewerkers al een klein idee over hoe het bedrijf in elkaar zit.
  • Geef het bedrijf een gezicht. Gebruik echte medewerkers en verhalen voor op de website. Dit spreekt meer aan dan stockfoto’s en verzonnen verhalen. Het geeft direct een goed beeld wat voor een soort mensen er werkzaam zijn bij jouw bedrijf.
  • Gebruik voldoende beeldmateriaal. Vooral video’s op de beginpagina doen het erg goed. Zo kun je een boodschap goed overbrengen aan je doelgroep en kan je duidelijk maken wat er van bepaalde functies wordt verwacht. Video’s en foto’s geven een beeld van de organisatie. Daarom is dit een erg belangrijk aspect.
  • Geef voldoende en relevante informatie. Sollicitanten willen graag in één oogopslag weten waar zij aan toe zijn.

Eenmaal een werken-bij website, dan kan je niet meer zonder. Je zult zien dat je sneller wordt gevonden en een beter overzicht hebt van alle vacatures en sollicitanten. Wij helpen jou graag met een mooie werken-bij website. Aarzel dus niet en neem snel contact met ons op!

Terug naar de blog

Leon Buiting

Mijn naam is Leon Buiting en ik ben mede-eigenaar van NowOnline. Ik adviseer graag met mijn creatieve ideeën en bespreek de technische mogelijkheden met de klant. Vervolgens vertaal ik dit samen met het team naar een sterk concept & design. Na oplevering zal ik samen met de klant verder optimaliseren om resultaten te vergroten.