Werken-bij websites zijn bijna niet meer weg te denken. Ondanks dat het nog een redelijk nieuw begrip is, investeren steeds meer bedrijven die nieuw personeel zoeken investeren in een aparte werken-bij website. Maar welke voordelen zitten hier precies aan verbonden? Doordat het internet ons vakgebied is, kunnen wij jou alles vertellen over de functie van mooie en doelgerichte werken-bij websites.

Website

Wat is een werken-bij website?

Wanneer we het hebben over werken-bij hebben we het over solliciteren. Dit is namelijk het doel van een werken-bij website. Het betreft een bedrijfspagina of microsite waarop de carrieremogelijkheden en cultuur van een bedrijf duidelijk worden gepresenteerd. Wanneer je succes-vol personeel wil werven, is dit een perfecte rectuitmenttool waarmee de juiste talenten bereikt kunnen worden. Een werken-bij website dient als aanvulling op de huidige website. Hiermee werk je aan de vindbaarheid en zichtbaarheid van jouw organisatie en vacatures.

Waarom een aparte website?

Werkzoekenden zijn vooral op zoek naar online vacatures, informatie over het bedrijf en verhalen van medewerkers. Hier sluit een aparte website het beste bij aan. Je wil bezoekers namelijk niet afleiden met overbodige bedrijfsinformatie. Vandaar dat je niet alle vacatures ergens op een achterliggende pagina van je corporate website verstopt. Op een werken-bij website kan je alle informatie kwijt die relevant zijn voor werkzoekende. Deze is namelijk gericht is op instroom van nieuw talent. 

De voordelen

Middels een werken-bij website kan je veel informatie overbrengen aan werkzoekenden. De website geeft werkzoekenden de mogelijkheid om de cultuur van het bedrijf te ervaren aangezien er ruimte is voor storytelling en beleving. Daarnaast dient het als vast platform voor alle wervingsactiviteiten. Zo kan je verschillende vacatures tonen, deze koppelen aan vestigingen en informatie verschaffen over opleidings- en doorgroeimogelijkheden. Wanneer je dit op een aparte website plaats, zal de content beter gevonden worden. Hierdoor heb je meer kans op sollicitaties. Daarnaast laat een werken-bij website ook zien dat je als bedrijf transparant bent. Iets dat werkzoekende in het algemeen erg kunnen waarderen!

Op zoek naar advies over een werken-bij website? Of wil je meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Terug naar de blog

Myrthe Tiemessen

Als online marketing en content specialist help ik jou met het inzetten van content (zoals blogs, whitepapers, infographics, animaties, video’s, artikelen etc.) om meerwaarde te bieden aan jouw doelgroep. Door dit samen slim in te zetten word jij beter gevonden!