Het opleveren van een succesvolle website is één, maar de website na de live-gang succesvol houden is het tweede. Gelukkig hoeven wij ons over beide vraagstukken niet druk te maken. Sinds afgelopen maand zijn we namelijk een fulltime NowOnliner rijker die hier helemaal in duikt. We verwelkomen Simon (terug) als UX-designer. Hij startte in 2018 als parttime Front-end Developer binnen NowOnline maar stort zich sinds maart volledig op het onderzoeken van de gebruikerservaring. Lees hieronder hoe!

NowOnline Website

Nieuwe uitdaging

Simon is geen onbekende bij NowOnline. Na wat parttime werkzaamheden als Front-end Designer, een mbo-eindstage en hbo-meewerkstage, is hij sinds kort als fulltime UX-designer binnen NowOnline te vinden. Een hele uitdaging, maar wel eentje die hij met veel enthousiasme aanpakt. “Ik ben niet voor niets als UX-designer opgeleid. Nu is het de taak aan mij om alle opgedane kennis toe te passen in de praktijk”, aldus Simon.

Optimaliseren van de gebruikerservaring

Het is van belang om gebruikers zowel voor als na de oplevering van een website centraal te stellen. Zij zijn namelijk diegene die met de website om moeten gaan en bijdragen aan het behalen van doelstellingen. “Je kunt wel een mooie website opleveren, maar als deze niet gebruiksvriendelijk genoeg is bereik je er alsnog niks mee. Websites moeten dus ook getest worden op de gebruiksvriendelijkheid na live-gang. Iets waar ik me als UX-designer over ga ontfermen.” Simon zal de opgeleverde websites van NowOnline analyseren vanuit het oogpunt van de gebruiker. Zo voert hij diverse testen uit en kijkt hoe hij de websites kan optimaliseren en door ontwikkelen. Alles om de website nog succesvoller te maken, en dat ná de livegang!

Van A tot Z

Waar Simon zich voorheen focuste op Front-end werkzaamheden, zit hij nu uren achter zijn laptop te bedenken hoe hij de gebruikerservaring van verschillende websites kan optimaliseren. “Ik stel eerst een plan van aanpak op en verzamel achtergrondinformatie over het project. Hierbij kijk ik naar het doel van de website en onderzoek ik de doelgroep. Vervolgens voer ik testen uit en verzamel ik data vanuit bijvoorbeeld Hotjar of Analytics. Uit deze gegevens trek ik conclusies die ik omzet in een adviesplan, nieuw ontwerp of wireframe. Dit presenteer ik vervolgens aan de klant”. Simon kijkt dus naar het bredere plaatje. Een hele aanwinst voor het team van NowOnline, maar ook voor (bestaande) klanten die hun website willen door ontwikkelen.  

Thuiskomen bij NowOnline

Simon is blij weer terug te zijn bij NowOnline. “Ik ken alles en iedereen bij NowOnline en voel me er helemaal op mijn plek. Het is een flexibel bedrijf waar medewerkers de kans krijgen om door te groeien. Ze kijken niet alleen maar naar de functie en bijbehorende diploma’s, maar focussen zich vooral op de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers zelf. Ik hoop dan ook nog veel te kunnen leren als UX-designer en klanten te mogen ontzorgen met de optimalisatie van hun websites.”

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe uitdaging? Neem dan contact met ons op! Voor de NowOnline Academy zijn wij regelmatig op zoek naar nieuwe talenten. Bekijk onze vacatures en wie weet nodigen we je binnenkort bij ons uit voor een kop koffie (of thee). Met dit traject leer je enorm veel op vakgebied waardoor je ervaring aantoont. Het staat dus ook nog eens goed op je CV.

Terug naar de blog

Myrthe Tiemessen

Als online marketing en content specialist help ik jou met het inzetten van content (zoals blogs, whitepapers, infographics, animaties, video’s, artikelen etc.) om meerwaarde te bieden aan jouw doelgroep. Door dit samen slim in te zetten word jij beter gevonden!

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze