Het coronavirus heeft een enorme impact op onze gezondheid maar ook op de marketing. Winkels gaan failliet, restaurants sluiten de deuren en steeds meer mensen zitten zonder werk. Wij zien geluk bij dit ongeluk want op al deze tegenslagen kunnen we inspelen met (digital) marketing. Maar hoe?

NowOnline SEO/SEA

Nu er steeds minder geld over de toonbank rolt, moeten de meeste bedrijven voorzichtiger zijn met het uitgeven van geld. Marketingactiviteiten worden dan ook vaak als eerste stopgezet. Campagnes worden uitgesteld en aan advertenties wordt geen geld meer uitgegeven. Maar is dit wel zo slim? Wij vinden van niet! Het is deze tijden juist moeilijk om op te vallen tussen alle andere bedrijven. Zorg er daarom voor dat je online zichtbaar blijft!

Nieuwe online kansen

Door corona zitten veel mensen thuis waardoor de kijktijd op tv enorm is toegenomen. Toch annuleren adverteerders hun campagnes. Hierdoor stijgt het aanbod in advertenties minder hard dan de vraag, waardoor mooie kansen worden gecreëerd voor jouw bedrijf. Dit betekent ook dat de kosten relatief lager zijn. Door toch te blijven adverteren, verdubbel je jouw reclamebestedingen zonder extra geld uit te geven aangezien concurrenten wél stoppen met adverteren. Zet daarom campagnes in rondom uitgestelde winkelopeningen, speel in op afgelaste evenementen en blijf je producten en diensten promoten. Hetzelfde geldt voor andere platformen. Doordat veel mensen thuiswerken of zelfs in quarantaine zitten, stijgt het gebruik van social media. Hier kan perfect op ingespeeld worden met pakkende campagnes waardoor je een nog groter bereik hebt.

Blijf bezig        

Stond er een nieuwe website op de planning? Was je bezig met het verzinnen van een SEO-strategie? Zet deze activiteiten niet stil maar denk vooruit. De crisis komt ooit een keer ten einde. Nu is juist de tijd om goed na te denken over strategieën die op lange termijn voor opbrengsten zorgen. Als je deze marketingactiviteiten onderbreekt, duur het straks langer voordat deze strategie voor inkomsten gaat zorgen. Wanneer de crisis voorbij is heb je als bedrijf zijnde genoeg te doen, dus hoe fijn is het om dan alle marketingactiviteiten al tot in de puntjes geregeld te hebben. 

Digitale toekomst

Een andere reden waarom marketingactiviteiten deze periode juist niet stopgezet moeten worden, is de digitalisering die opkomt. Door corona is alles digitaal, evenementen wonen we online bij, makelaars zorgen voor digitale bezichtigingen en autoshowrooms worden gedigitaliseerd. Alle branches, groot of klein, geven toe aan de online wereld. Dus waarom stoppen met marketingactiviteiten als hier juist de toekomst in zit! Speel in op de crisis met jouw content. Maak gebruik van een afhaal website, zorg voor een betere klantenservice, bereik nieuwe doelgroepen via nieuwe platformen of organiseer beurzen en workshops online. Iedere branche kan digitaliseren, dus ook jij! Wees creatief.

Weet je niet waar je moet beginnen? Schakel NowOnline in! Aangezien het internet ons vakgebied is, werken we graag samen met jou aan een mooie online oplossing. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Terug naar de blog

Myrthe Tiemessen

Als online marketing en content specialist help ik jou met het inzetten van content (zoals blogs, whitepapers, infographics, animaties, video’s, artikelen etc.) om meerwaarde te bieden aan jouw doelgroep. Door dit samen slim in te zetten word jij beter gevonden!

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze