Tegenwoordig is een website erg belangrijk voor een bedrijf. Als je dan uiteindelijk een website hebt, is het nog belangrijker om goed zichtbaar te zijn. SEO, wat staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie, kan dan dé key tot het succes zijn. Je krijgt namelijk meer verkeer naar je website of webshop via organische zoekmachineresultaten zonder dat je hiervoor betaalt!

SEO/SEA

Zorg er voor dat je eerder getoond wordt in de zoekresultaten van Google dan de website van jouw concurrent.

Het is makkelijker dan je denkt!

Tegenwoordig willen we alles makkelijker, sneller en goedkoper. Niet alleen bedrijven willen dat, ook onze website bezoekers willen dat. We kijken niet meer zo snel in de gouden gids welk bedrijf dichter bij zit. Nee, iedereen typt zo snel mogelijk het desbetreffende woord in op google en voilà met een klik op de knop zitten ze op een handige website. Hierdoor lopen sommige bedrijven veel bezoekers mis. Bezoekers krijgen namelijk per zoekwoord gemiddeld duizenden, al niet tien duizenden zoekopdrachten. Probeer hier maar eens uit te springen met jouw website…

Het is belangrijk dat jouw website is voorzien van de juiste informatie voor jouw doelgroep zodat dit gemakkelijk en snel vindbaar is. Daarnaast moet Google ook op de hoogte zijn van jouw kwaliteiten. Je moet laten zien dat jouw webpagina relevant is. Die relevantie hangt af van de verschillende factoren.

Kijk eerst welke zoekwoorden te maken hebben met jouw website. Het is belangrijk om te weten hoe de doelgroep jouw bedrijf ziet en op welke woorden zij zoeken. Het doel is namelijk dat je met jouw website gevonden wordt op die zoekwoorden. Benieuwd welke zoekwoorden het beste bij jou passen? Google Keyword Tool en Übersuggest kunnen je hier bij helpen. Via deze diensten achterhaal je snel veelgebruikte combinaties.

Bedenk en schrijf duidelijke en sterke content. Dit kan een erg lastige klus zijn. Je schrijft je tekst namelijk voor de lezer maar als jij hoog in de zoekmachine wil scoren, moet de tekst ook aantrekkelijk zijn voor Google. Wij geven de tip om eerst de relevante tekst te schijven en er dan zoekwoorden in te verstoppen. Google kan namelijk zien in welke mate bezoekers jouw content waarderen. Als zij zien dat het vooral commercieel is, waardoor je hoog in de zoekmachine kan scoren, haken zij sneller af. Google houdt bij of bezoekers jouw website waarderen of niet. Content is king.

Omdat zoekmachines als Google moeilijk kunnen zien welke websites belangrijker zijn, kijken zij naar links. Het is daarom belangrijk om als bedrijf aan linkbuilding te doen. Wanneer jouw bedrijf wordt vermeld als belangrijke bron bij een betrouwbare website, krijgt jouw website automatisch voorrang van Google. Het is een soort aanbeveling voor de bezoeker om jouw website te bezoeken. Je kunt het vergelijken met een recensies voor producten. Met meer recensies ga je sneller een product kopen, dit geldt ook voor linkbuilding. Hoe vaker je wordt genoemd, hoe beter jouw vindbaarheid is.

Terug naar de blog

Myrthe Tiemessen

Als online marketing en content specialist help ik jou met het inzetten van content (zoals blogs, whitepapers, infographics, animaties, video’s, artikelen etc.) om meerwaarde te bieden aan jouw doelgroep. Door dit samen slim in te zetten word jij beter gevonden!