Bijna ieder bedrijf heeft tegenwoordig een website. Dit communicatiemiddel is anno 2020 niet meer weg te denken. Waar dit middel vroeger een luxe was, wordt het nu gezien als must. Maar waarom eigenlijk? Wij leggen je hieronder kort uit waarom het hebben van een website zo belangrijk is!

Online visitekaartje

Mensen die nog weinig van jouw bedrijf afweten, zien door een website in één oogopslag wat je doet en wie je bent. Het biedt daarnaast ook een mogelijkheid voor een laagdrempelige vorm van eerste contact. Tot slot is een domeinnaam vaak makkelijker te onthouden dan een telefoonnummer. Wanneer iemand je domeinnaam niet volledig meer weet, is de kans toch nog groot dat Google deze wel weet 😉. Zo helpt een website met het binnenhalen van nieuwe klanten.

Extra communicatiemiddel

Een website dient als extra communicatiemiddel. Via dit middel informeer je huidige en potentiele klanten. Door te communiceren over diensten en/of producten, het bedrijf zelf en klanten komt het bedrijf ook nog eens geloofwaardig over.  Met dit middel ben je tevens altijd bereikbaar. Zo kunnen (potentiele)klanten vragen stellen wanneer zij willen. Een website biedt de mogelijkheid om ook buiten kantooruren informatie op te vragen of contact op te nemen met een merk.

Meten is weten

Potentiele klanten gaan vaak via Google op zoek naar een product en/of dienst. Via Google Analytics (gratis tool van Google) kan je dan ook perfect meten hoeveel mensen jouw pagina bezoeken, welke pagina’s zij bekijken en hoe lang ze op jouw website blijven. Hierdoor krijg je inzicht in de interesses van jouw (potentiele)klanten . Met deze informatie kunnen producten meer worden ingekocht of kunnen diensten worden uitgebreid. De wensen en behoeften van klanten zijn tegenwoordig erg belangrijk.  De klant blijft koning.

Bespaar tijd

Vermijd veel telefoontjes door zo veel mogelijk informatie op jouw website te plaatsen. Vaak bekijken ze de website eerst, wanneer hier voldoende informatie op staat, wordt jij niet meer onderbroken door alle telefoontjes. Wanneer (potentiele)klanten toch nog vragen hebben, kan je deze vragen bundelen in een ‘veelgestelde vragen’ pagina. Verwijs duidelijk naar deze pagina zodat je niet steeds dezelfde vragen hoeft te beantwoorden. Tot slot kan je (potentiele)klanten online afspraken laten maken. Met deze optie kunnen (potentiele)klanten zelf een tijdstip selecteren waardoor jij geen tijd verspilt met het inplannen van afspraken.

Er zijn heel wat voordelen aan een website voor jouw bedrijf. Dit zijn er nog maar een paar, we kunnen er nog veel meer verzinnen. Hebben we je al overgehaald tot het nemen van een website? Bekijk onze inspratie pagina voor mooie voorbeelden en neem contact met ons op. Onze medewerkers bespreken graag alle opties voor een passende website!

 

 

 

 

 

Terug naar de blog

Myrthe Tiemessen

Als online marketing en content specialist help ik jou met het inzetten van content (zoals blogs, whitepapers, infographics, animaties, video’s, artikelen etc.) om meerwaarde te bieden aan jouw doelgroep. Door dit samen slim in te zetten word jij beter gevonden!